Kiedy musimy coś wytłumaczyć

Tłumaczenie skomplikowanych rzeczy nie należy do najłatwiejszych czynności, wie o tym każdy, kto kiedykolwiek musiał coś komuś wyjaśnić. Największe wyzwanie stanowią kwestie, o których druga strona kompletnie nie posiada żadnych informacji. W jaki więc sposób łatwo wyjaśnić niewytłumaczalne?

Filmiki video tłumaczące skomplikowane rzeczy

explainer videoNa rynku marketingowym, już kilka lat temu pojawiły się, tzw. explainer video, czyli krótkie filmiki, które w łatwy sposób tłumaczą skomplikowane rzeczy. Jest to usługa, którą mogą zaproponować nam agencje reklamowe, a ich realizacja odbywa się w studio animacji. W praktyce najczęściej wykorzystywane są one, by opowiedzieć o nowych produktach, usługach, firmowych procesach lub strategiach. To, w jaki sposób wykorzystać explainer video, doskonale pokazali managerowie Twittera, gdy ten wchodził na rynek. Aby uniknąć przypuszczeń, że Twitter to to samo co Facebook, zarządzający Twitterem ludzie zamówili krótki explainer video, dzięki któremu zarówno dziennikarze, jak i zwykli użytkownicy Twittera, zrozumieli w jaki sposób serwis może im pomóc, jak może być wykorzystywany w praktyce. W dużym stopniu właśnie to wyjaśnienie zadecydowało o tym, że w krótkim czasie Twitter urósł w siłę. Sukces explainer video polega na wykorzystaniu prostej grafiki, czytelnej narracji i jasnej komunikacji. Dzięki tego typu filmikom możemy krok po kroku wyjaśnić mechanizm działania jakiegoś serwisu, ale również każdy inny proces, który wydaje nam się zbyt trudny do wyjaśnienia w szybki i prosty sposób.

Ze względu na swoje cechy charakterystyczne, filmy eksplanacyjne mogą prezentować biznesowe strategie, prototypy urządzeń, a nawet instrukcje obsługi. Dobry explainer video przyciąga i zatrzymuje uwagę odbiorcy, dzięki czemu w ciągu 2-3 minut możemy osiągnąć zamierzony cel.