Przykład strategii firmy produkującej oświetlenie LED

Aby zająć się produkcją przemysłową trzeba mieć na to pomysł. Należy wiedzieć jaki chcemy mieć asortyment w swojej ofercie oraz jakiej jakości produkty. Niektórzy stawiają na jakość, inni na ilość, niską cenę i konkurencyjność. Musisz przemyśleć całą strategię działania przedsiębiorstwa, ponieważ od tego zależą późniejsze kroki na rynku oraz ewentualny zysk i szanse rozwoju. Postaram się podać przykład takiej strategii.

Strategia firmy na przykładzie producenta oświetlenia LED

dobry producent oświetlenia ledBiorąc za przykład producenta oświetlenia LED na początku postaram się dobrać odpowiedni asortyment. W tym przypadku załóżmy, że moim celem jest produkcja żarówek LED o niewielkiej mocy. Chodzi o produkty wysokiej jakości. Jeżeli stawiamy właśnie na ten czynnik, to możemy dużo zainwestować w reklamę. Dodatkowo naszym celem będzie sprzedaż produktów bezpośrednio lub bez pośredników. Głównym założeniem marketingowym będzie zdobycie popularności. Popularny i dobry producent oświetlenia LED będzie miał ułatwione poruszanie się w obrębie rynku. Następnym krokiem może być zdobycie ewentualnych hurtowników oraz sprzedaż produktów do sklepów. Należy wybrać sklepy elektroniczne lub posiadające dział z elektroniką. Otrzymując zysk obowiązkowe jest opłacenie pracowników oraz wyrównanie innych zobowiązań. Ważne jest by zostawić część sumy na rozwój przedsiębiorstwa. Reszta jest zyskiem, który można poświęcić na swoje prywatne wydatki. Dzięki temu wszystkiemu mamy zadowolonych pracowników oraz finanse, które przydadzą się w przypadku nowych akcji strategicznych firmy oraz jako zabezpieczenie finansowe.

Nim podejmiesz działania porządnie wszystko przemyśl. Tylko w ten sposób osiągniesz zysk i perspektywy na dalszą działalność. Pamiętaj, by przed założeniem firmy sprawdzić specyfikę rynku na którym chcesz działać. Oceń ile klientów możesz pozyskać oraz do jakich wydatków są oni zdolni. Strategia to najważniejszy element prowadzenia biznesu. Nie bez przyczyny prowadzi się kursy, które uczą potencjalnych przedsiębiorców.